İyi Değilim, Demiyorum Da...


Kimse ben kötüyüm, demez. Ama ben iyiyim, demiyorum; diye birisi bir cümle kurarak söze başlıyor ise mutlaka peşinden gelecek cümleler başkalarının iyi olmadığını öne süren, eleştiren cümleler oluverir.

Iyilik ve kötü olmamak göreceli kavramlar olsada kişi kendi vicdanında nasıl olduğunu,  pekâlâ bilir.

Iyi olmayan kişi ya da kötü olmayan kişiler iyi olan ve kötü olan kişilerle aynı kişiler değildir. Her ne kadar da olumsuzu gibi dursada bir birlerinin yerine kullanılamaz çoğu zaman. Sebebi anlamının kapsadığı kararıdır.


Ne kadar iyisiniz, ne kadar kötüsünüz kendi vicdanınızın belirteçliği ön plana çıkmışken bir de günümüzdeki anlamı vardır. "Ne kadar işime yararsan o kadar iyisin." anlamı...

O yüzden "iyi biri" deyince iki kere düşünüyorum. Iyi biri olmanın kulları bence yok. Yani belirli bir kuralı yok. Olursa ki bu durum katergori edilirse dini, siyasî, ekonomik ve kişisel yakınlık acısından ele alınabilir. Sadece bununla da kalınmaz, alt bölümlere de ayrılınca ve bu şekilde devam eden yelpaze "ıyi" olmanın tanımının yapılası olası zorlaşıyor.

Felsefe ile ilgileneler sorular sorarak bu duruma açıklık getirmeye çalışmışlar. Iyi ifade de bile özünde görecelik kavramını en tavan noktasına taşıyor. Fena zor bir konu...

Nasılsınız, sorusu var. Bazıları buna "iyi" diyerek cevap verirken bazıları ise "şunu yapiyorum, sen nasılsın?" diye cevap vererek  iyi olmadığının söylemini yapıyorlar. Şimdi bu cevabi veren birine "kötü biri" demek pel de yakışık olmaz. Ruhsal olarak iyi değil diyebiliriz.

Bir de iyi dilekler ve iyi dualar var ki sormayın. Lakin bu iyiler zannımca pek de iyi olmuyor. Çünkü duanın kabulünü bilemem ama dileklerin tutmadığı kesin. Çünkü dünya da bu kadar kötülük ilerlemişken iyi dilekleri pek de göremiyoruz.

Iyi biri, diye tarif ettiğimiz o insanlar nerdeler de dünya bu kadar kötü olabiliyor, sorusu akla geliyor o vakit?

Iyi işler varda kötü sonuçlar neden kaynaklanıyor? Diye sıralasak konunun sonu gelmez. Kimse de ben kötüyüm, demez. Iyi öyle olsun... diyerek kapatmak gerekir konuyu da...

HASAN AKBAL

Yorumlar

TAKİP ET

Bu blogdaki popüler yayınlar

KALAN KALANA

BERRAK MAKINA'YI ZİYARET

BİR UÇURUM, SAHİL VE GÜVERTE...

Eski Sevda Şehri