"YANLIŞ ANLAŞILIYORUZ!!!"






Başlık tam da bu şekilde, yanlış anlaşılıyoruz. Aslında bu bir duyurudur. Sesini duymayanlara iletmek için hazırlanmış bir el ilanının hikayesini paylaşacağım sizinle...

Çorum’a taşınalı iki ay oldu. Bir akşam işten çıktım. Eve doğru giderken, Çorum gazi caddesine çıktığımda; paten kayan çocuklarla karşılaştım. Çocuk diyorum çünkü daha tanışmamıştık. Lisede okuduklarını veya üniversiteye yeni başladıklarını düşündüm ilk önce...

Birisi yaklaştı, “Abi biz kötü çocuklar değiliz, bizim paten kaymamızı istemiyorlar, bizi yanlış anlıyorlar. Biz kimseye saygısızlık etmiyoruz. Bu İlanı okur musun?” deyince uzatmış olduğu bir adet A4 kağıdını aldım. Aşağıda altı çizili olan kendi düşünceleri yazıyordu. Bunu sizlerle paylaştım. Bir de sayfanın yarısında sonrasında yazılı olan Çorum yerel haberlerden birisinde, kendi haklarındaki yer alan haber yazıyordu. Okuyanlar bilir. Ben onu sizinle paylaşmadım.

Bu yazıyı yazmak istememin sebebi, paten kayan veya bisiklet süren kişilerin, rahatça bu etkinlikleri gerçekleştirme imkanları yok. Sebebi bir bisiklet yolu yapılmamış, yapılan yerlere de arabalar park edilmiş. Paten parkuru yok, varsa da bilen yok... Doğal olarak bisikleti aktif olarak süren veya paten kayan kişiler yol veya kaldırımları kullanmak zorunda kalıyorlar.

Bu durumda bir yanlışı olursa bu kişilerin, eleştirmesi kolay... Küfretmek, bağırmak, kavgaya girmek kolay... Asıl önemli olan insanların bisiklet veya paten ile ilgili yeterli yer imkânı verilmemesi...

Şimdi soruyorum; bir proje olarak düşünmeden, bisiklet süren ve paten kayan insanlara yer imkânı sağlamadan neden engel olmaya çalışıyorsunuz? Eğlence veya ulaşım için neden böyle bir çalışma yapmadınız?

Siz yeterince bu insanlara imkan verin, yanlış yaparlarsa belirlenen kuralın dışına çıkarlarsa o zaman yaptırım yapın, cezalarını kesin! Yeterli imkan oluşturmadan eleştirmek yanlış olur.

Ayrıca yaptıkları yanlış bir durumda yok. Lise veya üniversite öğrencisi neresi kendine uygun olursa orda eğlenir. Şöyle bir durum var. Yapılan haberlerdeki gibi bir durum da söz konusu değildir. Benim bilmediğim, tanımadığım birileri kasten bir şeylere zarar vermek isteyerek, kuralların dışına çıkıp davranıyorsa o zaman haklısınız, derim.

Her durumda önce şartlar sağlanmalıdır. Önce şartları sağlayın sonra ne yapmak istiyorsanız yaparsınız. Kimse de size, neden,  diye sormaz.

Caddede, yol kenarlarında bisiklet yolu olursa bisiklet süren veya paten kayan kimseler yayalara da olası bir zarar vermezler.

BURDA DİLE GETİRMEK İSTERDİĞİM BİR DURUM VAR. Motosikletler kaldırımda yayalara çarparak gidiyor. Yol varken biride çıkıp yol yok mu, diye sormuyor. Duyarlılığınızı insanlık için dile getirin, lütfen...

Ben paten kayan gençlerle  tanıştım. Gayet efendi vatanına milletine sayıldığı insanlar. Büyük küçük biliyorlar.
Şimdi onların sesini duymak için aşağıda yazan, hazırlamış oldukları yazıyı mutlaka okuyun...

YANLIŞ ANLAŞILIYORUZ!!!”

“İnsanlar bizi yanlış anlıyorlar, bizim tek amacımız spor dallarında (paten, kaykay) ilerleyebilmek ama ne yazık ki kendimizi bu spor dallarında geliştirebileceğimiz bir yer yok. Kendimizi geliştiremediğimiz gibi başka sorunlar da yaşıyoruz. Örneğin; insanlar bizi Atatürk anıtına saygısızlıkla suçluyor, kötü gözle bakıyor ve çoğu zaman laf atıyor, bizi dışlıyorlar. Birçok insan bu sporun çocuk işi olduğunu düşünüyor ama bilmenizi isteriz ki; Paten, olimpiyat dalları arasında olan bir spordur.
  
Herkesin tuttukları takım yüzünden birbirine düşman kesildiği, her maç sonrası kavgaya dövüşe sebep olan futbol sporumuz hakkında bir örnek vermek istiyorum.
Hepimizin çocukluğu mahallelerde, sokaklarda top oynayarak geçti. Çoğu zaman top oynarken amcalar kızar, kovar ve “Başka yerde oynayın!” diye bağırırdı. Fark ettiyseniz onlar için halı saha yapılıyor, imkan veriliyor. Bizim neden imkanımız yok!!!”

Yorumlar

TAKİP ET

Bu blogdaki popüler yayınlar

KALAN KALANA

BERRAK MAKINA'YI ZİYARET

BİR UÇURUM, SAHİL VE GÜVERTE...

Eski Sevda Şehri