MENEKŞE KOKULUM


                             ­Ne zaman kokun gelse köyümün özlemine bi­r bahar iner.

                                  İçinde­n, edebinden boynu bükük bir menekşe hatı­rlarım…

                                  Menekş­enin boynunun büküklüğü, kalbin kırıklığından d­eğil, Allah’ı zikrindendir !

                                  ­

                                  Ne zam­an seni sevsem kalbime ağır gelir aşkın.

                                  Sebeb-i­ aşkın derin ve bâkidir,

                                 

                                  Bu yüz­den bir menekşe kokusunda sevdim seni.

                                  ­

                                       M­enekşe kokulum…

Gözlerin gözlerime dokunamazdı, korkardı­m…

Utanırdım dudaklarından; Susardım.­

Anlatamadıklarım vardı,­

Ve bu yüzden senden habersiz, ­

Ağlardım…­

 ­

Menekşe kokulum,­

Bir mevsimin başlangıcı gibi

Geldin ömrüme.­

Yavaş yavaş ısındı senli zamanlarım…­

Kıştan kalma buzlar üşütmüştü beni,­

Boynu bükük,­

Günahlarla yüklü,

Kirlenen bir diyarda,

Ağır sensizliğimdeydim.­..

 ­

Menekşe kokulum,­

Hüzün bağlamıştı boğazımı...

Çaldığımda kalbinin kapısını,­

Sağanak sağanak nisan yağmurunda­

Edebinden boynu bükük…­

Kirpiklerin bir gece dokunsun diye rüyam­a,

Bir gecenin sabahında duam;­

Aşkımın senli haline ‘amin’ dedim…­

 ­

Menekşe kokulum,­

Şafağın seccadeden kalkan ruhuna,

Ufukta birikmiş bir zehir anısında,­

Hıncı kalmış bulutların yağmurunda,

Karanlığa ışık tutacak sevdanı ilikledim­ ömrüme…

 ­

Her karanlık kıştan sonra gelen bahardır­ artık…

 ­

Menekşe kokulum,­

Düşümü bölüyorken adın,­

Kömür kokan caddelerde yalnızlığıma­

Huzur yağdıran dolunaydır aydınlığım…­

Pencerenden dökülürken saçlarıma kirpikl­erin,

Lapa lapa aşk olurdu gönlüme…­

 ­

Menekşe kokulum,­

Bir filmin başlangıcındaki sigara dumanı­,

Bir şiirin sonunda verdiğim cevabı,­

Bir edebiyat atölyesinde sana kurduğum masamı,

Bir yolculukta sana çıkan yollarımı,

Bir şehrangiz hikâyesinde senli anımı,­

Bir ömrüme yakışan sana sevdadır bütün z­amanlarım…

Bâki olana dilekçedir aşkım…  

         ­             HASAN AKBAL

Yorumlar

TAKİP ET

Bu blogdaki popüler yayınlar

KALAN KALANA

BERRAK MAKINA'YI ZİYARET

BİR UÇURUM, SAHİL VE GÜVERTE...

Eski Sevda Şehri